Forløbet har fokus på Verdensmål 13 om om klimahandling med fokus på Spanien og unge spanieres perspektiv på centrale klimaudfordringer både i Spanien og globalt.
Forløbet har fokus på Verdensmål 5 om om ligestilling med fokus på Spanien og unge spanieres perspektiv på centrale ligestillingsudfordringer både i Spanien og globalt.
Forløbet har fokus på Verdensmål 13 om om klima med fokus på Frankrig og unge franskmænds perspektiv på centrale klimaudfordringer både i Frankrig og globalt.
I forløbet præsenteres eleverne for FN’s verdensmål 5 ”L’égalité entre les sexes”, først kort i et bredt internationalt perspektiv og derefter med fokus på franske samfundsforhold.
Forløbet har fokus på Verdensmål 13 om klimahandling med fokus på Tyskland og unge tyskeres aktivisme og engagement i klimakampen både i Tyskland og globalt.
Forløbet har fokus på Verdensmål 5 om ligestilling med fokus på Tyskland og unge tyskeres perspektiv på centrale ligestillingsudfordringer både i Tyskland og globalt.
Formålet med forløbet er, at eleverne får indblik i og forståelse for udviklingsbistand i Danmark fra 1945 til i dag. Eleverne vil med udgangspunkt i to podcasts arbejde med emnet og slutte af med et projektarbejde.
Forløbet tager udgangspunkt i psykologen, Per Espen Stoknes’ fem psykologiske barriere, som står i vejen for, at vi kan erkende og handle adækvat i forhold til klimaforandringerne.
Global Goals Programme styrker stx-elevers forståelse af, at de selvstændigt og dybdegående kan arbejde aktivt med verdensmålene og udvælge, anvende og kombinere deres faglighed og tilhørende metoder i arbejdet med reelle problemstillinger.