I dette engineering-forløb skal eleverne udpege et sted i deres lokalområde og vurdere de nuværende jordbundsforhold ud fra virtuelle boreprøver.
I dette engineering-forløb introduceres eleverne til emnet energilagring og de problemer, dette medfører samt mulige løsninger såsom stenbatterier til lagring af energi.
I dette engineering-forløb skal eleverne gro østershat i et svampekit af eget design med substrat af genbrugsmaterialer og på baggrund af indsamlet viden om svampe og deres vækstbetingelser.
Verden er i en klimakrise, og der skal handles nu. Det står efterhånden klart. Men hvordan? Og hvem har ansvaret for at gøre det?
Forløbet har fokus på Verdensmål 13 om om klimahandling med fokus på Spanien og unge spanieres perspektiv på centrale klimaudfordringer både i Spanien og globalt.
Forløbet har fokus på Verdensmål 5 om om ligestilling med fokus på Spanien og unge spanieres perspektiv på centrale ligestillingsudfordringer både i Spanien og globalt.
Forløbet har fokus på Verdensmål 13 om om klima med fokus på Frankrig og unge franskmænds perspektiv på centrale klimaudfordringer både i Frankrig og globalt.
I forløbet præsenteres eleverne for FN’s verdensmål 5 ”L’égalité entre les sexes”, først kort i et bredt internationalt perspektiv og derefter med fokus på franske samfundsforhold.
Forløbet har fokus på Verdensmål 13 om klimahandling med fokus på Tyskland og unge tyskeres aktivisme og engagement i klimakampen både i Tyskland og globalt.