I dette engineering-forløb skal eleverne udpege et sted i deres lokalområde og vurdere de nuværende jordbundsforhold ud fra virtuelle boreprøver.
I dette engineering-forløb introduceres eleverne til emnet energilagring og de problemer, dette medfører samt mulige løsninger såsom stenbatterier til lagring af energi.
I dette engineering-forløb skal eleverne gro østershat i et svampekit af eget design med substrat af genbrugsmaterialer og på baggrund af indsamlet viden om svampe og deres vækstbetingelser.
Klimadiplomaterne
Verden er i en klimakrise, og der skal handles nu. Det står efterhånden klart. Men hvordan? Og hvem har ansvaret for at gøre det?
Forløbet har fokus på Verdensmål 13 om om klimahandling med fokus på Spanien og unge spanieres perspektiv på centrale klimaudfordringer både i Spanien og globalt.
Forløbet har fokus på Verdensmål 5 om om ligestilling med fokus på Spanien og unge spanieres perspektiv på centrale ligestillingsudfordringer både i Spanien og globalt.
Forløbet har fokus på Verdensmål 13 om om klima med fokus på Frankrig og unge franskmænds perspektiv på centrale klimaudfordringer både i Frankrig og globalt.
I forløbet præsenteres eleverne for FN’s verdensmål 5 ”L’égalité entre les sexes”, først kort i et bredt internationalt perspektiv og derefter med fokus på franske samfundsforhold.
Forløbet har fokus på Verdensmål 13 om klimahandling med fokus på Tyskland og unge tyskeres aktivisme og engagement i klimakampen både i Tyskland og globalt.

Sider

FN'S 17 VERDENSMÅL FOR BÆREDYGTIG UDVIKLING

Afskaf fattigdom
Stop sult
Sundhed og trivsel
Kvalitetsuddannelse
Ligestilling mellem kønnene
Rent vand og sanitet
Bæredygtig energis
Anstændige jobs
Industri, innovation og infrastruktur
Mindre ulighed
Bæredygtige byer og lokalsamfund
Ansvarligt forbrug og produktion
Klimaindsats
Livet i havet
Livet på land
Fred, retfærdighed og stærke institutioner
Partnerskaber
Verdensmålene